maandag 16 januari 2017

Ochtendgloren van Hanna Karlzon



Van BBNC ontving ik het boek ochtendgloren van
        Hanna Karlzon
          ... Als eerste hiervoor mijn hartelijke dank ...


Toen ik het boek in mijn handen had viel me meteen op dat het weer zo een prachtig gebonden boek is .. fluwelen rug en met goud ingelegd.. wat zijn de boeken van Hanna Karlzon toch prachtig ..ik kon niet wachten om de folie eraf te halen om te kijken of het papier dezelfde kwaliteit had als  dat van Dagdromen. En ja hoor .. ik was op slag verliefd.









Als eerste heb ik voor deze prachtige tekening gekozen van de lantaarns .. deze heb ik gekleurd met het Rembrandt blik van Bruynzeel... en de achtergrond heb ik met pastelkrijt gedaan..

En ja hoor .... het kleurt echt heerlijk .. ik kan het niet anders omschrijven ..












Voor deze tweede kleurplaat heb ik mijn Marco raffine kleurpotloden gebruikt .. deze plaat waren de kleuren via een buddy opdracht voor mij uitgekozen.

Ik heb naderhand nog de vlinder licht bewerkt met een Wink of Stella waardoor er wat schittering op de vlinder komt. Op de foto is dit zeer moeilijk te zien ... maar in het echt is het zo prachtig. Ik heb ervoor gekozen om bij deze plaat geen achtergrond te doen ... ik vond hem namelijk zo al mooi genoeg. Wat niet wil zeggen dat ik er misschien op een later tijdstip toch voor kies om toch nog de achtergrond te doen.










Voor de derde kleurplaat uit dit boek heb ik voor deze afbeelding  gekozen en die heb ik met aquarel potloden gedaan.  Ook dit ging weer heerlijk... En om het af te werken heb ik op sommige plekken de Wink of Stella ook nog gebruikt.
Om wat glinstering in de plaat aan te brengen. Als je kijkt bij de bloemen op de armen kan je het zien. En ook op de edelstenen.







Dit boek is oa te koop bij BBNC voor de prijs van 14.99 en natuurlijk ook bij Bol.com

In dit boek vind je oa afbeeldingen van edelstenen, vogels, bloemen, gezichten..er staat zoveel moois in dat ik niet wist waar ik moest beginnen.
Ik heb deze keer niet met viltstift gekleurd omdat ik het gewoon zonde vind om in dit prachtige boek daarmee te kleuren.  Het boek leent zich er natuurlijk wel voor.

Hier vindt u een mooi overzicht van wat er in het boek staat. Ochtendgloren op YouTube

1 opmerking: