woensdag 30 november 2016

Intricate Ink Animals in Detail gastreview door Helmie Faessen



 Na aanleiding van een verzoek van Lisa van Schie om een review te schrijven ben ik het boek wat beter gaan bekijken en gaan uittesten met verschillende kleurmaterialen. Zo hoop ik een goed beeld te kunnen geven van mijn bevindingen over dit boek. Toen ik het boek voor het eerst in handen kreeg was mijn eerste indruk zoiets van...wauw, wat een mooi boek!

Het boek heeft een stevige harde kaft en is mooi plat uitvouwbaar.
Hierdoor heb je geen last van de bindnaad. Papier is zeer hoogwaardig en heeft een aangename dikte. Papier is eenzijdig bedrukt! Hierdoor is het geschikt voor allerlei verschillende materialen.
De meeste platen zijn liggend afgebeeld waardoor je dus bijna geen last hebt van de bindnaad omdat die zich dan boven de plaat bevind.
De tekeningen van al deze wilde dieren zijn zeer gedetailleerd en schaduwen zijn goed verwerkt in de tekening wat helpt bij het realistisch kleuren van de dieren.
Maar ook met fantasie kleuren zijn en blijven ze giga mooi!




Voor deze review heb ik de plaat van de Chameleon van pagina 8 gekozen om verschillende materialen te testen.
Van goedkope kleurpotloden naar de duurdere merken. Potloden, wax kleurtjes, viltstiften, fineliners, gel pennen en alcohol markers.
Ik heb me lekker uitgeleefd. Alle materialen gleden over het papier.
Natuurlijk voor de alcohol markers een extra velletje papier ertussen gelegd ivm doordrukken.





Wat me opviel is dat de inkt van de volgende plaat ietsjes afgeeft op de achterkant van de plaat die je aan het kleuren bent. Het is echter niet op de volgende plaat te zien, de inkt zit vrij dik op papier! Dit kun je dus voorkomen door even een velletje papier ertussen te leggen als je aan het kleuren bent.


Review : Intricate Ink Animals in Detail A coloring book by Tim Jeffs
Uitgever: Pomegranata
ISBN : 978-0-7649-7469-4

Het boek is oa. te koop bij bol.com voor een prijs van 15.66 euro

En hier op Youtube zijn verschillende filmpjes te bekijken over dit prachtige boek 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten