dinsdag 22 november 2016

Dromenland

Van BBNC Uitgevers kreeg ik het boek Dromenland thuis gestuurd.
.. Als eerste mijn dank daarvoor...



Van deze serie is dit het eerste boek die ik in handen kreeg. Wat me opviel is dat het een mooie kaft heeft en bij het doorbladeren viel me op dat het boek heerlijk papier heeft van een prettige dikte. En wat staan hier mooie platen in zeg. Ik kon niet wachten om hierin te gaan beginnen. 









Deze eerste plaat heb ik uitgekozen om met verschillende materialen uit te proberen.
Dus ik heb deze plaat met potlood gekleurd dit ging heerlijk over het papier heen. Toen heb ik mijn aquarel potloden gepakt en ben daarmee verder gegaan ook dit ging heel goed.
Ook stabilo stiften waren geen probleem in dit boek. En als laatste heb ik gelpennen uitgeprobeerd in deze plaat. 
Alles ging even goed, en kleurde lekker hierin.




Aangezien er heel veel mooie platen in dit boek staan en ik het liefst met potloden kleur heb ik deze plaat met een mengelmoes gekleurd. Zodat ik alles getest zou hebben en verder kan kleuren in dit boek met mijn potloden.


Voor de tweede plaat heb ik gekozen om deze dus met mijn Faber Castell Polychromos te kleuren, en wat accenten met glitter gelpennen te doen. Wat kleurt dit boek heerlijk zeg. Daar ga ik nog heel veel plezier aan beleven. 

Wil je zien wat er allemaal in het boek staat er zijn vele filmpjes van te vinden via YouTube.

Kortom een prachtig boek waar heerlijke platen in staan om bij weg te dromen oa. bloemen, vogels, eenhoorns, herten en nog veel meer. 
Ik vind dit boek een echte aanrader..



Informatie van het internet:
Dromenland is onderdeel van een serie kleurboeken van kunsttherapeut Kim Sun-Hyun en illustrator Geum Jin Song. Hun kleurboeken zijn anders dan andere kleurboeken omdat ze bedoeld zijn om ingezet te worden bij therapie en als hulpmiddel voor mensen met liefdesverdriet. Een ander uniek aspect aan dit kleurboek is de kracht van de ‘lege ruimtes’ die de auteur opzettelijk gebruikt om de lezers meer rust en comfort te bieden tijdens het kleuren. Ontdek de prachtige en mysterieuze wereld met delicate illustraties in dit helende kleurboek Dromenland. Kim Sun-Hyun werkt als hoofd van de masteropleiding voor klinische kunsttherapie van de CHA Universiteit en is hoogleraar kunsttherapie. In 2014 werd ze gekozen tot president van het Wereld- congres van de Kunsttherapie Associatie (WCAT) als erkenning van haar activiteiten en onderzoek op het gebied van kunsttherapie. Geum Jin Song wilde al sinds haar jeugd schilder worden. Ze studeerde dan ook illustratie en vormgeving aan de Koreaanse Nationale Universiteit. Ze laat zich als illustrator inspireren door de natuur en tekent vogels, bomen en bloemen; daarnaast heeft ze een grote liefde voor de stijl van de art nouveau.

Na lange tijd nu eindelijk in het Nederlands verkrijgbaar oa. bij:
 Alles voor Kleuren voor de prijs van 12,50


Geen opmerkingen:

Een reactie posten