dinsdag 22 november 2016

Bijbel Kleurboek


Van BBNC Uitgevers kreeg ik het Bijbel kleurboek van Tammie Truchie en Claudia Wolf thuisgestuurd.

     ...... daarvoor als eerste mijn dank....

Als ik het boek in handen heb valt me op dat het een mooi boek is om te zien met een lekker formaat. Zelfs als je het mee zou willen nemen.
Bij het doorbladeren valt me op dat de bladen aan één zijde zijn bedrukt wat heel erg prettig is. Achterop het boek staat beschreven dat het papier van hoogwaardige kwaliteit is. Mij valt op dat het papier wat er in dit boek is gebruikt vrij dun van structuur is.
Het boek staat vol met bijbelse spreuken omringd met sierlijke plaatjes.
Tussen de bijzondere spreuken staan ook kleurplaten met bijbelse afbeeldingen.







Voor de eerste plaat heb ik gekozen om een spreuk te kleuren. Dit heb ik met Stabilo fineliners gedaan dit ging prima.
De bloemen heb ik met aquarel potloden gedaan.
Op zich ging het redelijk goed. Het papier ging iets bobbelen maar na het boek dicht weg gelegd te hebben en zo rustig verder te laten drogen. Is het weer mooi plat getrokken. Ik heb wel voor de veiligheid een blanco papier ertussen gelegd.













Voor de tweede plaat die ik heb gedaan heb ik een tekening gekozen. We zien hier de koningin van Sheba.
Ik heb hier met Marco Raffine  potloden gekleurd en met aquarel potloden. Dit ging beidde prima.
















Voor de derde plaat heb ik een gemende plaat gekozen. De letters heb ik gedaan met een gouden glitter gelpen. En de tekening heb ik geaquarelt met stabilo stiften.








In het boek zelf zie je verschillende bijbelse voorbeelden voorbij komen van Genisis tot Jona en de grote vis. De platen kun je makkelijk uit het boek halen mocht je ze bijvoorbeeld in een lijstje aan de muur willen hangen.

Zelf ben ik niet religieus, en al vind ik persoonlijk dat de platen naar mijn inziens een beetje tegenvallen. Daarin tegen bevallen vele spreuken mij zeer goed. Ze hebben mooie sierlijke randen waardoor het heel erg mooi over komt.

Dus mijn conclusie is toch wel dat het een leuk boek is en als je van dit soort platen houdt mag het zeker niet in je collectie ontbreken.

Dit boek is onder andere te bestellen bij Alles voor kleuren voor 12,50

Voor nog een review over dit boek kan ik je doorverwijzen naar Perfectsweetcolors

Geen opmerkingen:

Een reactie posten